Kategorie

Rozrywka

Lider chmurowego rynku muzycznego - ciągle jednak nie zarabia na swojej usłudze. Pół miliarda euro straty szwedzkiego serwisu.

Ponad 140 milionów słuchaczy Spotify

Spotify chwali się ogromną społecznością użytkowników. W bardzo licznym gronie, odwiedzających streamingową stronę, jest ponad 50 milionów płatnych subskrybentów. Ale portal ciągle na siebie nie zarabia.

16.06.2017

 

 

Spotify zbudował bibliotekę z około 30 milionami muzycznych utworów. Słucha ich na całym świecie ponad 140 milionów ludzi. Ponad 50 milionów płaci za dostęp do twórczości U2, Pink Floyd, Eda Sheerana czy Davida Guetty.

W 2016 roku przychód serwisu wzrósł o 50% i wyniósł 2,9 miliarda euro. Ale równocześnie portalowi rosną koszty. W ubiegłym roku Spotify zanotowało 539 milionów euro straty. To dwa razy więcej, niż w 2015.

Serwis zapowiada, że planuje dalszy rozwój i liczy na poprawę finansowych wyników. Zamierza nadal inwestować w zawartość portalu oraz w kampanie marketingowe. W 2016 roku Spotify zebrało od sponsorów ponad miliard euro na nowe działania. Spółka, wydająca stronę, myśli też o wejściu a giełdę.

 

 

Konkurenci Spotify nie opublikowali jeszcze najświeższych danych o swoich serwisach. Z informacji Midia Research wynik, że wiceliderem jest Apple Music, które ma 27-milionowe audytorium. Kolejne miejsca zajmują Deezer, Tidal i Napster. W Polsce dźwiękami w chmurze cieszy się co najmniej 1,5 miliona słuchaczy.

< poprzedni | następny >

Zobacz także

Kategorie

© Copyright 1993-2013 Burda Communications Sp. z o.o.
Powered by Treehouse